برچسب - جاوا

آموزش جاوا

آموزش جاوا- قسمت 4 (آرایه‌ها)

در جاوا آرایه‌ها نیز یک Object هستند. همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، زبان جاوا یک زبان سفت و سخت در کار با typeهاست، درمورد آرایه‌ها نیز لازم است ابتدا آرایه را تعریف و سپس بسازید تا بتوانید استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعریف آرایه‌ها به مثال زیر توجه کنید. در مثال زیر یک متغیر به نام arr  که حاوی آرایه‌ای از integerهاست تعریف شده است: int[] arr; همانطور که در کد بالا مشاهده می‌شود، هیچ اندازه‌ای برای آرایه تعیین [...]

آموزش جاوا

آموزش جاوا- قسمت 3 (دستورات شرطی)

جاوا برای بررسی عبارت‌های شرطی، از متغیرهای boolean استفاده می‌کند. نتیجه هر بررسی یا مقایسه در یک عبارت شرطی، مقدار true یا false است. به مثال زیر توجه کنید: int a = 4; boolean b = a == 4; if (b) { System.out.println("It's true!"); } در خط دوم از کد بالا، یک متغیر boolean به نام b تعریف شده است که مقدار اولیه آن، درواقع خروجی بررسی این است که آیا a برابر 4 است یا خیر. که چون در خط [...]

آموزش جاوا

آموزش جاوا- قسمت 2 (Variables and Types)

اگرچه جاوا،یک زبان  شی گراست، اما همه typeها، object نیستند. جاوا روی انواعی از متغیرهای پایه‌ای به نام primitiveها ساخته شده است. در اینجا لیستی از همه primitiveها آورده شده است: byte (عدد صحیح، یک بایت) short (عدد صحیح، دو بایت) int (عدد صحیح، چهار بایت) long (عدد صحیح، هشت بایت) float (عدد اعشاری، چهار بایت) double (عدد اعشاری، هشت بایت) char (کاراکتر، دو بایت) boolean (بولین، true یا false، یک بایت) همیشه یادتان باشد که جاوا از نظر متغیرها یک زبان سفت و سخت حساب می‌شود، به این [...]

آموزش جاوا

آموزش جاوا – قسمت 1

جاوا چیست؟ جاوا یک زبان سطح بالا و شی گرا (Object Oriented ) است که در سال 1995 عرضه شد. جاوا روی پلتفرم‌های مختلفی مانند ویندوز، مک، و لینوکس قابل اجرا است. اگر نام کلاس (class) در جاوا به گوشتان خورده باشد، باید بدانید که در جاوا کلاس و Object  دو مفهوم به هم مرتبطی هستند. اما این ارتباط به چه صورت است؟ اگر کلاس را یک طرح و نقشه فرض کنیم، Object موجودیتی است که از روی آن نقشه ساخته [...]

نصب eclipse

آموزش ویدیویی نصب eclipse نسخه اکسیژن برای برنامه نویسی جاوا

در این ویدیو طریقه نصب آسان محیط اکلیپس که برای برنامه نویسی به زبان جاوا می‌باشد را مشاهده می‌کنید. این ویدیو را می‌توانید برای نصب بر روی سیستم عامل های مختلف ویندوز و لینوکس استفاده کنید. لینک دانلود eclipse-installer

کنترلر فلادلایت

آموزش تنظیمات کنترلر فلادلایت

سلام اس‌دی‌ان سنترالی‌های عزیز، طاعات و عباداتتون قبول درگاه حل باشد. در این آموزش قصد داریم فایل تنظیمات کنترلر فلادلایت (Floodlight) را به طور کامل تشریح کنیم. تمامی تنظیمات کنترلر فلادلایت در فایلی به آدرس src/main/resources/floodlightdefault.properties قرار دارد.

آموزش نصب Oracle JDK 8

با سلام و وقت بخیر خدمت تمامی دوستان و همراهان گرامی گروه SDNCentral. همان­طورکه مطلع هستید در شبکه های نرم افزار محور امکان استفاده از کنترلرهای متفاوتی با زبان برنامه نویسی و معماری­ های متفاوتی وجود دارد. یکی از پیش نیازهای کنترلرهایی همانند floodlight،ONOS،OpenDaylight و سایر کنترلرهای مبتنی بر جاوا، نصب JDK هست.  برای این که بتونین از تمامی قابلیت های برنامه نویسی این دسته از کنترلرها بهره ببرین باید JDK8 را نصب کنید. اگر در حین اجرای کنترلر با خطای ورژن [...]

آموزش جاوا

کیت توسعه جاوا (JDK) چیست؟

کیت توسعه جاوا چیست؟ کیت توسعه جاوا (Java SE Development Kit – به اختصار JDK) شامل محیط اجرای جاوا (Java Runtime Environment – به اختصار JRE) به همراه ابزارهایی برای توسعه، دیباگ و مانیتورینگ اپلیکیشن‌های جاوا می‌باشد.کیت توسعه جاوا برای توسعه اپلیکیشن‌ها و اپلت‌های جاوا و همچنین اجرای آن‌ها ضروری است. ابزارهای JDK به پنج دسته تقسیم می‌شوند: ابزارهای پایه‌ای (Basic Tools) ابزارهای فراخوانی متد راه دور (Remote Method Invocation – به اختصار RMI) ابزارهای بین‌المللی سازی (Internationalization) ابزارهای امنیتی ابزارهای Java IDL ابزارهای پایه‌ای JDK این ابزارها [...]

آموزش جاوا

ماشین مجازی جاوا (JVM) چیست؟

ماشین مجازی جاوا چیست؟ ماشین مجازی جاوا واسطی است که وظیفه اجرای کد جاوا را برعهده دارد. زمانی که در مورد اپلیکشین‌های جاوا صحبت می‌کنیم، حتما می‌بایست JVM بر روی ماشین شما نصب باشد تا قابلیت اجرا شدن داشته باشد. JVM مخفف Java Virtual Machine است. ماشین مجازی جاوا (JVM) موتوری برای اجرای کد جاوا می‌باشد. اغلب در سایر زبان‌های برنامه‌نویسی، کامپایلر وظیفه تولید کد برای سیستم خاصی را بر عهده دارد اما کامپایلر جاوا بایت کد (Bytecode) را برای یک ماشین مجازی [...]